mandag 12. november 2012

I love my sheep-hat + uglelue

Sauer er som kjent "alrighte" dyr, og jeg har sett så mange herlige eksemplarer av arten rundt omkring, og hadde lyst til å lage noen på en lue. Min kjære familie har ymtet frampå om at de ligner mer på hodeskaller og det som verre er, men selv synes jeg det er litt urettferdig jeg da . . . Det er da vel ingen tvil om at dette er sauer???
Garn: Drops Nepal
Pinner: 4,0 og 5,5 mm
Oppskrift: min egen og kan kjøpes HER
Den finnes på både norsk og engelsk :)
*****
For noen dager siden så jeg en barnelue som jeg bare MÅTTE kjøpe oppskriften til: 
Oppskriften heter Chouette og du kan kjøpe den HER
Jeg har brukt tynnere garn enn det som står i oppskriften, min er i Drops Nepal. Fordi jeg har litt tynnere garn synes jeg ikke det ble fint med rullekant nederst, så jeg har strikket noen omganger med vanlig vrangbord 1 rett + 1 vrang. Jeg har også strikket "baksiden" rett istedet for vrang, men det vet jeg ikke helt hva jeg synes om. Må tenke litt på det. . . 
*****

Her skinner sola i dag fra en nesten skyfri himmel. Håper du har det fint der du er! 

Stor klem :)

12 kommentarer:

  1. Fine luer, men den uglelua tar prisen! Den er så nydelig, og jeg har den i køen min.

    SvarSlett
  2. diese Mützen sind ja toll geworden.
    Liebe Grüße
    Herta

    SvarSlett
  3. Det er av sine egne man skal ha det! Jeg synes "sauelua" di er stilig, og det er da ingen tvil om at dette er sauer!
    Uglelua er også fin!
    Vil fortelle at jeg var heldig med tovinga mi, kommer på bloggen etterhvert.

    Fin mandagskveld til deg!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Jeg digger saueluen din!! Utrolig kul og morsom! Ugleluen var kjempefin den også :)

    SvarSlett
  5. Ingen tvil om det er sauer, syns huene er kjempefine.

    SvarSlett
  6. Flott lue! Ser jo at det er sau da:) Litt tyr-aktig sau kanskje:)

    SvarSlett
  7. Åå, for en nydelig uglelue! Den havnet på listen min tvert, må bare finne en passende mottaker. Takk for inspirasjon ♥

    Og du...ehm...vel...jeg trodde også det var hodeskaller først..men nå ser jeg jo at det SELVFØLGELIG er sauer! ;)

    Klem

    SvarSlett
  8. HAHA eg flirer! Sånn saue lue vil eg og ha! Utrolig tøff :)

    SvarSlett
  9. For noen RÅSTILIGE luer :) :) :)

    SvarSlett
  10. Sauer - definitivt sauer! Flotte luer!!!

    SvarSlett
  11. Det var flotte luer! :) Likte den sauelua ekstra godt ;)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!