lørdag 6. april 2013

Mer påskestrikk; luer (med oppskrifter)

Planen min for strikking i påsken var å bruke opp en del Drops Nepal garn før jeg handler mer. Det resulterte i en del luer: 
Det går med ca. 100 gram til hver lue, så her gikk det med rundt 500 gram fra lageret. 
Først ut for visning er "Sik-Sak-baggy-hat". Dette er en gratisoppskrift i min Ravelry Butikk, og den har så langt vært veldig populær. Enkel og grei å strikke på en kveld :)
*****
Denne lua må vel passe til betegnelsen "less is more" for enklere enn dette er det vanskelig å få det. Men jeg liker den :) Du kan laste den ned gratis fra Ravelry butikken min, og oppskriften er på engelsk og norsk på samme pdf-fil.
Resten av luene skal dere få se bare jeg får gjort ferdig oppskriften på engelsk og norsk :)
*****

God helg folkens! 

Stor klem fra meg :)

15 kommentarer:

  1. Herlige luer! Flinke deg som minsker garnlageret ditt :) :)

    Her oppe holde vi på å snø ned, men sola er framme innimellom, så da gjør det ikke så mye med metervis med snø

    Ønsker deg en strålende lørdag

    Klem, Lene Sofie

    SvarSlett
  2. Flotte huer og kjekt å få brukt opp restegarn. Det er ofte mye penger som ligger i restekassene, så da får en være litt økonomisk og litt miljøbevist i tillegg :)
    Ha en fin helg!
    Anette

    SvarSlett
  3. Kjempefine luer! :)
    Det er nå gøy å bruke opp restegarnet også! :) Spesielt når resultatene blir så flotte som dette. :)

    SvarSlett
  4. Jeg måinn og finne oppskriften din! Disse luene synes jeg var veldig fine. I kombinasjon med Nepal i lageret og en søster som liker litt baggy luer, tror jeg dette blir en hit :)

    SvarSlett
  5. Det var litt av en produksjon! Nepal er et fint garn til luer, og de enkleste er ofte dem vi bruker mest. Gleder meg til å se resten.

    Riktig god lørdagskveld!

    Klem fra Uvdal

    SvarSlett
  6. Storfin din luer. Riktig aktuell nå.
    Og Nepal er fin garn også.

    Ha en deilig kveld og søndag også.
    Hilsen Viola.

    SvarSlett
  7. Du er så effektiv med luestrikkingen din! Kjempefine :)

    SvarSlett
  8. Åååå kor produktiv og flink du er. Kjempefine huer...glede meg til du viser resten!!
    God Søndag.

    SvarSlett
  9. Skikkelig fine luer! Tusen takk for oppskrift! Tenker dette kan bli fine julegaver når den tid kommer. Klem :)

    SvarSlett
  10. Skal si du har vært kreativ i påsken! ;)

    SvarSlett
  11. Så mange fine luer! Du har vært flittig i påsken. Gleder meg til vi sees til helga!

    SvarSlett
  12. Super lue, tusen takk for oppskrift!Litt nepal-garn har en vel alltids på lager ;0) Fin bok du fikk til bursdagen din, den tror jeg jommen meg jeg må sjekke nærmere. Fali' å kaste restegarn ja! -Ha en super uke!

    SvarSlett
  13. Det var en flott lue-stabel, jeg er så imponert over strikke-farta di :)
    Sik-Sak lua var kjempefin! Kan jo varierer uendelig med lekre farger sammen :)

    Ha ei fin uke
    Klem

    SvarSlett
  14. Så mange flotte luer du har strikket:)

    SvarSlett
  15. Har lue nr 3 på pinnene av Less is more. Herlig passform og deilig i Napalgarn. Tusen takk for oppskriften. Ha en super dag!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!