fredag 31. oktober 2014

Jeg skal aldri si aldri!

I hvert fall skal jeg vurdere å si det sjeldnere. 
Jeg er nemlig en selvoppnevnt "aldri-strikke- Selbuvotter-person" rett og slett fordi jeg synes slike votter er veldig kjedelige å strikke. Men så var det dette med prinsipper da, noen ganger der de til for å brytes. 
Jeg har ikke strikket "ekte" Selbu-votter, men har strikket votter med to farger: 


Mønsteret er fra Dale garn, Tilbehør nr. 219 (sikkert flere år gammelt)
Oppskriften er til Heilo eller Falk garn, med pinneforslag 2,5 og 3,0mm. 
Jeg har brukt Gjestal Vestlandsgarn, lys grå og svart og pinner 2,5mm på hele votten. Jeg måtte ned et halvt nummer på pinnene for å holde oppgitt strikkefasthet. 

Jeg synes disse vottene er pene fordi de er så "rene" og enkle. Etter at de er ferdig, kan jeg også juble over at de passer perfekt til mine små hender. 
Og jeg kan vel innrømme nå, at jeg har et nytt par på pinnene allerede. . . Det var jo litt moro allikevel dette :)

*****
Til slutt vil jeg ønske nye følgere 
velkommen til meg. 
Det er stor stas at dere vil lese det jeg skriver!
*****
Ønsker dere alle en fin helg!
Stor klem fra meg :)

8 kommentarer:

  1. Det var skikkelig fine votter. Vottestrikk er kjeme gøy synes jeg. Ønsker deg ei kjempe fin helg.

    SvarSlett
  2. Fine mønstervotter! Morsomt at du har startet på par nr 2, da må det ha gitt litt mersmak:)

    SvarSlett
  3. De var fine, enkelt er ofte det beste ja :) Ha en fin helg, klem Beth

    SvarSlett
  4. Veldig fine votter. Pent arbeide :) Ha en riktig god helg.

    SvarSlett
  5. Kjekt å oppdage at noe er morsomt å strikke likevel. :) Vottene ble fine, og ekstra bra at de passet akkurat.

    God helg!

    SvarSlett
  6. Dette var et flott mønster! Jeg trenger virkelig votter, men det er så vanskelig å prioritere meg selv når strikkelista er alt for lang..

    SvarSlett
  7. Kjempeflott mønsteret så fine struktur.
    Ha en riktig fin kveld. Klem fra Viola

    SvarSlett
  8. Flotte votter er ikke kjedelig synes jeg. Disse var et prakt eksemplar håper du får lyst å lage flere :)

    Ha en fin uke ;)

    Klem

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!