torsdag 25. september 2014

Jakka mi er endelig ferdig!

Jeg kjøpte en del tynn, ren ull på Sentral Market i Riga, og planen var at noe av det skulle jeg bruke til en jakke til meg selv. Jeg hadde ikke nok til en jakke av de fargene jeg ønsket å bruke, så jeg fylte på strikkeposen med flere nøster Rauma Finull. 
Jeg startet med friskt mot i juni, men med det nydelige. varme været vi hadde i sommer, ble det for varmt å ha et så stort strikketøy i fanget. Derfor har dette vært et prosjekt som har tatt tid, men nå er jakka endelig ferdig.  
Oppskrift hadde jeg ikke, men det hadde helt klart vært en fordel. . . Jeg har aldri likt kroppsnære gensere og jakker, så jeg ville ha jakka litt lang og romslig. Det ble den !



Jakka er alt for stor, men da jeg oppdaget at jeg var på ville veier, hadde jeg kommet så langt at jeg ikke gadd å rekke opp igjen. Den får lov å være stor, og den blir helt sikkert god å ha til vinteren. Og fargene? Jeg elsker dem!
Garnet jeg kjøpte i Riga var nesten identisk med Finull, og det var veldig godt å strikke av. Siden jeg hadde glemt hvor drøyt Finull egentlig er, har jeg mye garn igjen. Muligens nok til ei jakke til.
Men da skal jeg ikke tenke fullt så stort. . .

***** 
Ha det fint alle sammen! 

Stor klem fra meg : )

10 kommentarer:

  1. Nydelig jakke i herlige farger.
    Deilig med litt stor jakke når vinterkulla setter inn :)

    SvarSlett
  2. Så lekker den ble! :)
    Nydelige farger! :)
    Blir god til vinteren denne :)
    Håper du får en herlig dag :)
    Klem fra Nina

    SvarSlett
  3. Nydelig jakke i flotte farger!
    Bedre med litt for stor enn for trang, tenker jeg :)
    Ha en riktig fin helg! :)

    SvarSlett
  4. Bedre for stor enn for liten sier jeg også. Fin er den i alle fall. En hel jakke uten mønster. Imponerende spør du meg!

    Jeg har pakka kofferten for Kreta, og gleder meg til å reise i morgen.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  5. fantastisk fine farger! Du har virkelig en god fargesans! Og det høres litt kjent ut å strikke for stort "for sikkerhets skyld", for vi vil jo ikke ha noe som sitter som et pølseskinn! Jeg tipper du får stor glede av denne lekre jakka, romslig eller ei.

    SvarSlett
  6. Litt av en jobb. Lekre farger. godt med en stor jakke også da. God helg.
    Klem

    SvarSlett
  7. Så flott! Dette er litt av et arbeid:)

    SvarSlett
  8. Lekker jakke, frisk og fin i fargane, treng litt farge no når vinteren står for tur.

    SvarSlett
  9. Så nydelig jakke i flotte farger! Fine høstfarger.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!