søndag 28. februar 2016

Selbu-votter nok en gang

Selbu-votter er en klassiker,og stort mer er det vel ikke å si. Jeg har strikket mange par. Disse skulle være en herre-størrelse, men de  ble en medium/stor dame-størrelse. Det har noe med garnvalg og strikkefasthet å gjøre....



Pinner: 2,5 og 3,0 mm
Garn: Gjestal vestlandsgarn. Jeg brukte i underkant av to nøster marineblå og ett nøste hvit.

Jeg strikker litt løst, derfor bruker jeg tynnere pinner. Det pleier egentlig å fungerer veldig bra, men denne gangen resulterte det i at vottene ble mindre enn planlagt. Det gjør ikke noe. Neste gang jeg skal strikke slike, kan jeg velge annet garn eller tykkere pinner. Vanskeligere er det ikke. 

*******
Ønsker dere alle ei fin uke!
Stor klem til dere alle :)

5 kommentarer:

  1. Vestlandsgarn er supert til selbuvotter, synes jeg. Det tover litt i bruk, og vottene blir tette og varme. Veldig fine disse, da! Et slikt par bør vel alle nordmenn ha. Jeg har flere enn to......
    Artig å strikke selbuvotter.

    Ser bra ut ang været så langt i dag, men det kommer nok nedbør etterhvert.

    God mandag fra Ingunn

    Ps. Venter med den Pinterest-invitasjonen til påske da jeg får litt hjelp av den yngre garde. Ds.

    SvarSlett
  2. Selbuvotter kommer aldri til å gå av moten. Nydelige votter!!

    SvarSlett
  3. Vakre Selbuvotter - ja, vi bruker igjen etter våren siste dagene nå kald og snø igjen. Jeg strikker kofte og har ferdig strikkt lua. God kveld deg med kose strikke.
    Klem fra Viola

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!