lørdag 13. februar 2016

Restegarn-prosjekter #2

Det er utrolig hva man finner hvis man leter litt. Og det er enda mer utrolig at jeg en gang har kjøpt dette garnet! Jeg som egentlig ikke er så glad i gult. . .  "Gult er kult" er ikke helt min greie. 
Men nå hadde det seg sånn at jeg fant en pose med diverse nøster i gul, blå, grå og hvit Sandnes Toppull. Det måtte brukes, for jeg kaster jo aldri garn!
Hos meg er restegarn når jeg f.eks. har to nøster i samme farge, men med ulike innfargingsnummer. De kan ikke brukes til ei ensfarget lue, men i striper sammen med en annen farge, er det ikke synlig at de er litt ulike. Eks. den lua her.

Gult er jammen synlig, gitt! 
Uansett: Sandnes Toppull er et veldig godt, billig ullgarn, som absolutt kan anbefales. Det er godt å strikke med, og litt tykt. 
Tror jeg brukte pinner nr. 4,0 til disse luene. Da går det raskt å strikke, og det er veldig ok noen ganger ;)


Denne gangen ble restegarn-lageret redusert med totalt ca. 260 gram garn. Garnposen er tom, og fem luer ferdige!

Ser at ikke alle har "tiltro" til garn-sparingen min. Morsom! 
Nå har det seg sånn at jeg har vanvittig mye garn i huset, og jeg har ingen sperrer for å kjøpe nytt garn om jeg har lyst til det! 
Men jeg synes det er moro med litt utskiftninger! Og jo mer jeg bruker opp, jo mer har jeg plass til av nytt garn :) 
Samtidig fylles stadig sparebøssa mi opp, og det er MORO det!!!!

*****
God helg!

Stor klem til dere alle!

3 kommentarer:

  1. Det må en viss utskifting til i garnkassene. Så enig med deg i det, men jeg synes gult er kult og likte luene dine! Jeg begynte på et par selbuvotter i kveld, og da var det kjekt å ha garn tilgjengelig. Noe må en bare ha i hus.

    God søndag fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Du har jammen fått brukt mye restegarn allerede! Jeg har også fokus på dette i år, å bruke fra lageret, men jeg får så mye inspirasjon når jeg handler nytt garn så det kommer jeg til å fortsette med. Jeg fører statistikk over restegarnet som brukes da, og det er gøy å se den listen vokse :)

    SvarSlett
  3. Knallfine luer,som passer supert ute i den fine tiden vi har nå :-) Gult er kult,og jeg finner frem mine gule votter ;-)

    ha en flott dag

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!