mandag 1. februar 2016

Babyteppe til Rikshospitalet

Datteren min går i sin mors fotspor: hun "må" ha strikketøy i fanget ved enkelte forelesninger. Slikt gir resultater. Jeg må få lov å skryte litt av henne. Jeg synes teppet teppet hun har strikket ble kjempefint! 



Nøyaktig mål har jeg ikke, men det er minst 100 x 100 cm. 
Det er mange "større småbarn" på Riksen som trenger tepper, derfor ønsker de seg store tepper. Og det får de fra oss :)
Garn: Gjestal babyull, lys lilla og grå 
Pinner: 3,5 eller 4,0 mm (husker ikke, faktisk)

Under unnskyldning av at hun ikke hadde stoppenål på hybelen, fikk jeg den tvilsomme "æren" av å feste tråder. Og da kunne jeg like godt hekle rundt også, syntes hun...... 
Da hun flyttet på hybel, inngikk heklenåler som en naturlig og nødvendig del av flyttelasset. Det var visst glemt nå, og mer behagelig at mamma heklet for henne. Pytt, pytt! Teppet er klart for vask, før det pakkes og leveres på sykehuset. Det er det viktigste! 
*****
Ta vare på hverandre!
Stor klem til alle!

7 kommentarer:

  1. Så fint teppe! Og så fantastisk å bruke "strikke-energien" til å glede andre <3

    SvarSlett
  2. Riktig fint babyteppe! Flink datter! Tror det er ganske vanlig at mor trår til i innspurten.

    God mandagskveld!

    Klem

    SvarSlett
  3. Deilig teppe som man vet kommer til nytte. Du har en flink datter, som sikkert setter pris på litt hjelp fra mor.

    SvarSlett
  4. Dette ble lekkert. Nydelig farge og mønster.
    klem

    SvarSlett
  5. Det var et fint babyteppe! Jevnt og fint strikket :) Flink datter du har :)

    SvarSlett
  6. Så flott, både at hun strikker og at det går til en så god sak. Søtt teppe! Og fint at du fortsatt hjelper til. Mammaer er gode å ha. :)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!