torsdag 14. mars 2013

Strikk til baby; hjerte-lue og votter

Jeg har funnet diverse oppskrifter på nettet, på hjerte-lue strikket rundt, men ikke funnet noen som har vært helt slik jeg vil ha dem. Derfor har jeg "klippet og limt" og kommet fram til min egen modell: 
Størrelse 0-6 mnd. 
Størrelse 6-9 mnd
Super-enkle babyvotter uten tommel; oppskrift
Garnforbruk tatt fra lageret; ca. 150 gram
Både luene og vottene er strikket i Drops Baby Merino. Det var et nytt garn for meg, og jeg vet ikke helt hva jeg synes om det. Det har fin glans, og er kjempemykt og derfor supert til baby-strikk. Men det er veldig løst tvunnet, så godt å strikke med er det ikke, synes jeg. Hvordan det holder seg i bruk, vet jeg ikke. Kanskje noen av dere har erfaringer å dele?
*****

Ha det godt alle sammen!

Stor klem :)

5 kommentarer:

  1. Så fin hue og vottar. Likte så godt fargane på settet.

    SvarSlett
  2. Så delikat! Striper gjør seg absolutt! Har strikka vottene "dine" i ensfarga garn, men striper ble faktisk finere. Lekker lue også!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Kjæmpe fine farga!! Har du "oppskrift" på lua??

    SvarSlett
  4. Har ikke noen erfaring med det garnet, men småplaggene så helt herlige ut da :) Sukkertøy for øyet :)

    Klem

    SvarSlett
  5. så søt den luen ble med krøllene.
    Ha en riktig god påske :)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!