søndag 10. mars 2013

Lue til påske? Her er årets påske-lue med gratis oppskrift!

Denne lua må vel være noe av det mest spesielle (les styggeste) jeg har laget. . . . men den var veldig morsom å strikke :) 
Kommentarene satt løst i heimen da jeg viste den fram; alt fra Snurre Sprett til aliens og Teletubbies ble foreslått. Tenke seg til. . .   det kan da ikke være tvil om at dette er påskeharer som strekker seg på to ben????? (En får være som en er når`n itte vart som`n sku, synger ei danseband-gruppe, og det passer vel disse skapningene ;p ) Skulle kanskje strikket inn ei gulrot hist og pist for å markere bedre . . . .?
Gul som den er, må jo dette være den ultimate påske-lua ! I hvert fall hvis man skal på karneval eller moro-skirenn i løpet av påsken :) Eller for å markere hva man synes om skiløperne i sporet som alltid må ha "årets" utstyr fra topp til  tå ! Jeg skal  i hvert fall bruke min, hvis temperaturen tilsier lue ;)
Totalt garnforbruk fra lageret: ca 150 gram
Og for de som har lyst til å strikke en slik, kan dere laste ned gratis mønster i Ravelry butikken min. Den finnes på både norsk og engelsk.  
*****
Ha det fint folkens! 

Stor klem fra meg :)

8 kommentarer:

  1. Så morsom! Vi må unne oss å strikke slike saker innimellom også. Synes denne godt kan brukes i skiløypa til påske....
    Jeg strikka også ei lue i går, men har ikke ånden over meg til blogging i dag. Men den kommer vel etter hvert.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Jeg synes den var flott og hadde vært stolt over å bruke den :)
    Hilsen fra Anette

    SvarSlett
  3. so eine tolle Mütze gerade richtig für Ostern.

    Liebe Grüße
    Herta

    SvarSlett
  4. Jeg syntes lua er flott. Riktig så fin påske lue. Den må brukes:)

    SvarSlett
  5. Hihi, jeg syns nå ihvertfall at den ble innmari kul da! Tror kanskje ikke jeg hadde turt å gå med den selv, men muligens som tilskuer i skisporet som du sier. Siden påskeharer ER påske-nødvendig i PÅSKEsporet ;)

    SvarSlett
  6. Morsom! Jeg ser påskeskiløper er frelst... dersom snø ligger enda.
    Ha en fin uke Guri. Hjertelig hilsen fra Viola.

    SvarSlett
  7. så utrolig morsom påskelue! digger den=:0)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!