tirsdag 19. februar 2013

Setesdals-genser med rundt bærestykke

For mange år siden strikket jeg en slik genser til Frøken Snupp. Den har vært hennes yndlings-genser og blitt brukt masse, men nå har den begynt å bli litt liten. Ønske var derfor en ny Setesdals-genser etter samme mønster. Hun valgte fargene selv, og nå er den nye genseren ferdig; 
"Vift med håret, knekk i nakken og fram med bysten" 
for å markere hva hun synes om rosa-blogger ; -) 
 (Heldigvis er hun ikke der. Har aldri vært det, og kommer nok heller aldri til å bli det.)
Fakta om genseren:
Størrelse: S (Finnes i xxs--xxl)
Mønster: Gammelt hefte fra Dale Garn, NR. 196
               (Jeg har strikket den lengste modellen, og med rund hals. )
Garn: Drops Karisma, Mørk brun nr. 56 og Blå turkis nr. 60
Pinner: nr. 2,5 og 3,0 mm
Garnforbruk fra lageret: 800 gram

*****

Ha det fint alle sammen! 

Stor klem :)

18 kommentarer:

  1. Kjempefin - både jente og genser! Bra fargevalg:)

    SvarSlett
  2. Nydelig jente og genser. flott fargesammensetning. ;))

    SvarSlett
  3. Den var helt nydelig! Og fargene var helt knall! :)

    SvarSlett
  4. Fin både modell och modell :)

    SvarSlett
  5. Så flott, både gensaren og jenta :)

    SvarSlett
  6. Kjempefine farger,og flott jente :-)

    SvarSlett
  7. For en fart du har på pinnene! Synes du har noe nytt å vise stadig vekk. Knallfin genser og nydelig datter! Sjelden å se Setesdalsgenser i disse Marius-tider.

    Ha ei fortsatt fin uke!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  8. Den var virkelig vakker!!! Og vakker var hun inni også :)
    Har aldri sett den type Seterdal før, tror jeg... Og fargene var nydelig sammen :)
    Kikka litt på bloggen din, så flott den var :) La meg til som følger :)
    Klem Nina

    SvarSlett
  9. wow, this sweater is a dream!!! I wish I could knit like you, I just love it!

    SvarSlett
  10. Den ble bare helt rå! Herlig med litt andre farger enn de vanlige!

    SvarSlett
  11. Veldig flott genser! Tror faktisk jeg har den oppskriften - sto i et ukeblad en gang. Setesdal med lus er nå finest da :-)

    SvarSlett
  12. Denne var rålekker:) Flotte farger sammen. Flott jente også. Masse fint du strikker.

    SvarSlett
  13. Fin, fin, fin, fin, fiiiin! Sånn, da har jeg vel fått sagt meninga mi om genseren! ;) :D

    SvarSlett
  14. Herlig genser du har strikket.
    Deilig mønsteret og fargene....
    og nydelig jente. Jeg strikker gjerne
    også for min kjære.
    Hilsen til deg. Viola.

    SvarSlett
  15. Virkelig fin genser! Flotte farger sammen, og nydelig jente! :))
    God helg til deg også!
    Klem :)

    SvarSlett
  16. Så lekker!
    Nydelige farger sammen :)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!