mandag 26. november 2012

Barnelue og tova votter

Forandring fryder, og når det gjelder barneluer er det moro å strikke litt forskjellig.
Denne er vel ca. størrelse 6-8 år, tenker jeg. 
Strikket i Drops Nepal på pinner nr. 4,0 mm


Disse tova vottene er størrelse 6-9 år
Strikket i Cortina Soft fra Gjestal
Det er første gang jeg tover votter i dette garnet, og jeg er veldig fornøyd med resultatet; de ble myke og gode :) 
Garnet tover mye, så det var bra at jeg kjørte vottene på det korteste 40-graders programmet min maskin har. 

*****

Ønsker dere alle en flott uke!
Stor klem :)


4 kommentarer:

  1. Striper er alltid fint! Kjekt at du deler erfaringer med garn og toving nok en gang. Blir det for lite tova første gang, er det jo bare å tove en gang til, men er det tova for mye, er det ikke lett å redde prosjektet.

    Jeg har bakt kling igjen i dag, men nå tror jeg at jeg må unne meg en kaffekopp og noen omganger på bundingen.

    Ha en fortsatt fin mandag!

    Klem

    SvarSlett
  2. Det var en flott lue og noen fine votter:-) Blått er alltid fint:-) Ha en fin dag! Klem Marianne

    SvarSlett
  3. Flotte vinterplagg :-) brukte cortina soft til tovede tøfler tidligere, og jeg ble også veldig fornøyd :-) myke, varme og kjempegode :-)

    SvarSlett
  4. Nydelige vinterplagg :) Har også tova Cortina for noen år siden - med samme resultatet som du har fått :)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!