fredag 27. januar 2012

Sjal på bestilling og ny sokker til Snupp

Det er ikke ofte jeg strikker i blått, men nå har jeg hatt en bestilling på blått sjal. Og blått er jo egentlig en fin farge, ren og enkel på et vis. Dette er et helt enkelt glattstrikket sjal, med en liten bølgekant nederst. 

Det er strikket i Sandnes Alpakka på tykke pinner for å få det litt løse, lette preget. Kan ikke huske at jeg har strikket i akkurat dette garnet før, men det blir ikke siste gang. Nydelig mykt, og veldig godt å strikke av. Prisen er det eneste jeg ikke er så glad i, men her er det så absolutt verdi for pengene. 
**********
Sokker får man som kjent aldri nok av, og jeg hadde igjen litt Gjestal Safir i gilde farger. Passer midt i blinken for Frøken Snupp:

Rosa, oransje, brun og naturhvit... ikke like, men allikevel et par. Dette er en grei måte å strikke restegarn-sokker på uten  å måtte feste tusen tråder etterpå. Her strikker jeg med en farge til den tar slutt, og da starter jeg med neste. Kun to tråder å forholde meg til mens jeg strikker, og ved å strikke striper føles det som hver farge varer "lenger" :)
Ha det fint alle sammen!
Stor klem :)

10 kommentarer:

  1. Nydelig sjal i en flott fare. Fine sokker også

    SvarSlett
  2. Nydelig blått sjal, og fantastisk spreke sokker!:)

    SvarSlett
  3. Så flott sjal..alpakka er så deilig og mykt..
    Sokkeren var supersøte♥

    Ha er flott fredag og god helg

    klem fra Lill

    SvarSlett
  4. Blått er nydelig :) Og så enkelt og fint sjal, det likte jeg.

    Sokker trenger jo langt fra være lik! Er jo mye morsommere med ulike :)

    Stor klem og god helg!

    SvarSlett
  5. Kjempe fint sjal;) Fin farge;) De sokkene var jo bare kjempe tøffe da;)

    SvarSlett
  6. Hvor er det flot dit sjal og i en skøn farve..
    Sokkerne er jo bare så skønne som altid,når du har været igang.
    Knus og God weekend til dig.

    SvarSlett
  7. Sjalet ble lekkert. :)

    Snodig hvordan vi ofte bruker samme fargeskala hele tiden, det finnes jo mange andre spennende farger som også kan bli veldig bra. Blått er en flott farge det.


    Jeg deler opp alle smånøstene når jeg strikker restegarnsokker, men kanskje jeg skal prøve din metode neste gang. Artig at de er litt ulike men likevel helt tydelig et par. Og færre tråder å feste er absolutt et pluss. ;)

    God helg.

    SvarSlett
  8. Hei!
    Ang, ditt spørsmål om knitbird på min blogg:
    Jeg bruker Adobe Reader X som pdf-leser, den kan lastes ned her: http://get.adobe.com/no/reader/otherversions/
    Tror det er gratis :) Ellers mener jeg å huske at når jeg installerte knitbird-programmet måtte jeg installere Adobe Air : http://get.adobe.com/air/.

    For å få pdf-filer må du gå inn slik på menyen:
    file > export pattern > export as pdf

    Er du forresten sikker på at du har aktivert lisens? Det går nemlig ann å laste ned programmet for å prøve, men du må kjøpe en lisens (en kode som tastes inn) for å aktivere programmet slik at det går ann å lagre filene. Jeg trodde at det er samme hvilken pdf-leser du bruker, så lenge det er en pdf-fil. Viss du har problemer med å lage pdf-filer så ligger sannsynligvis problemet i knit-bird programmet og ikke i hvilken pdf-leser du bruker :)

    Håper dette er til hjelp, litt vanskelig å si noe mer når jeg ikke har flere detaljer :) Håper du får det til, viss ikke trenger du ikke nøle med å ta kontakt igjen :)

    SvarSlett
  9. Det sjalet så deilig og mykt ut og fargen var nydelig.
    Synes du har strikket utrolig flotte sokker. Bare elsker slike sokker i mange farger.
    Ha en fin søndag.

    SvarSlett
  10. Eg er heilt enig, det er mykje kjekkare å strikke sokker når dei blir ulik! Og det er heilt lov når det er restesokker!! :)

    Klem Stine

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!