søndag 2. oktober 2011

Mot normalt.....

Ja, nå har jeg strikket i garnkvaliteter og farger jeg svært sjelden velger. Er veldig glad i brunt og grønt, men akryl-garn skyr jeg som pesten! Garnet til denne halsen kjøpte jeg i Praha sist jeg var der (for ett par år siden...) og tror det er noe sånt som 70% akryl i det.... ;(
Jeg kan tenke meg at anbefalte pinner til dette garnet er rundt 3,5mm. (Kasta banderolen, så dette er fri gjetning) Jeg brukte pinner nr. 9,0mm og det gjorde at jeg fikk en lett og luftig hals, som ikke fylte opp alt for mye rundt halsen. En "bruke inne" hals, på en måte..... Frøken Snupp likte denne godt, og det er helt hennes farger også! Derfor fikk denne halsen med dette mønsteret  navnet Snupp-hals, selvfølgelig!!!
Det er bare å innrømme det; jeg er inni en stim når det gjelder å strikke halser nå. Har strikket fire stykker i helga, og er nesten ferdig med den femte. Jeg har prøvd ut ulike mønster-strikk, og denne off-white ble jeg spesielt fornøyd med; 
Den burde vel hete popcorn-hals, men den har fått det flotte navnet Emma-hals, etter henne jeg har strikket den til. Frøken Snupp sin venninne er på besøk i helgen, og da hadde jeg lyst til å lage noe til henne. Vi ser henne ikke så ofte nemlig, siden hun bor i Lofoten! Halsen falt i smak, og ble sittende på..... inne :)
Denne halsen er strikket i Sports Ragg fra Gjestal, og er 70% ull og 30 % polyamid. (Jeg kjøpte garnet mitt på Sparkjøp, så navnet på garnet kan være et annet i en annen butikk-kjede) Veldig mykt og deilig garn, og en drøm å ha rundt halsen. 
Etter at jeg hadde strikket Karneval-halsen, som jeg la ut oppskriften til i forrige innlegg, måtte jeg en tur å kjøpe mere garn av samme slaget. Prøvde det blå og grå..... vet jo at andre er mere glad i blått enn meg, og jeg må jo ha noe for alle: 
Bildene yter ingen rettferdighet for dette garnet; fargene er dusere enn blitsen gjør det til... (Garnet er Karneval fra Gjestal, om dere ikke har lest mitt forrige innlegg)
Den øverste halsen er strikket i glattstrikk og den nederste er en Snupp-hals (kul umulig å se av bildet!!)
Ja, det er sant; jeg har en hals til som jeg ikke har vist fram:
Denne strikket jeg vel på torsdag kveld, tror jeg. Jeg har kalt den Hals i Harmoni, og den er strikket i en tråd Drops Nepal og en tråd Drops Vivaldi.... Sa jeg at den var myk? *sukk*
**********
Jeg har lurt på om jeg skal samle alle de ulike oppskriftene  på halser, og legge dem ut for salg. Mulig i sammenheng med noen lue-oppskrifter. Kan det være av interesse? Gi meg gjerne en tilbakemelding på det! 
**********
I morgen er det hverdag igjen, 
for de som ikke har høstferie denne uken. 
Uansett, håper jeg dere får en fin uke! 
Klem fra meg :)

8 kommentarer:

  1. Åååå, her skal jeg si du har produsert mange deilige "halser". Ser knallgodt ut å ha rundt på kalde dager. Jeg liker egentlig ikke noe tett inntil halsen, så da må jo disse løse halsene være bra. Og så blir det jo litt mer "liv" når det er melert garn. Kjempeflotte!!

    SvarSlett
  2. Det var mange herlige halser! Jo, det er moro innimellom å strikke ting på en kveld:)Helt sant. Nå strikket jeg en del småting i helgen, men i går kveld begynte jeg på en ribbestrikket tights til snuppa, som hører til en topp jeg er ferdig med....bare eeeeelsker å strikke vettu:) Ha en super uke vennen, her er det ikke ferie men trofast på jobb, hehe. Klem

    SvarSlett
  3. Så mange flotte halser! Litt akryl er ikke så dumt syns jeg,spesielt ikke når det skal inntil halsen.Om det varmer så mye som ren ull er vel en annen sak ;0)

    SvarSlett
  4. Kjempeflotte halser. Slike oppskrifter får man egentlig aldri nok av:)

    SvarSlett
  5. Her var det jommen mange flotte halser og det er jo tida for det nå dessverre :) Herlige farger og herlige mønster . Jeg sliter meg ihjel med å få kommentert på diverse blogger om dagen. Aner ikke hva som er galt men jeg prøver og prøver. klem fra Bente ( Benteshobbyrom) :O) Har prøvd med andre datamaskiner og som anonym på bloggen din , men når jeg trykker på legg inn kommentar blir meldinga bare borte . Men jeg gir meg ikke så lett nei. De bloggene jeg sliter med er de som har kode for å få lagt inn kommentarer , vet ikke om det er problemet . Jeg jobber videre med problemet og håper på en snarlig løsning for dette er møkk kjedelig , klem fra Bente :)

    SvarSlett
  6. Yes , jeg klarte det ved å bruke navn/nettadresse istedenfor googlekontoen :O))))Har dette problemet på de fleste blogger som man må oppgi en kode for å kommentere :(((( Klem fra Bente :))))Som ikke ga opp :)

    SvarSlett
  7. Så nydelige de er, syntes de har både fin farge og mønster !
    Ha en fin dag, klem.

    SvarSlett
  8. Da prøver jeg igjen, den forrige kommentaren jeg skrev bare forsvant.


    Halser er supre plagg, både å strikke og å bruke. Du har en fin samling her, mange fine. :D

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!