torsdag 7. april 2011

Drøm søtt ;)

I går kveld ble disse støvrosa sokkene ferdig. 
De minner meg om en "sengehygge" altså en skuldervarmer 
som min bestemor hadde da jeg var barn..... 
og ja, disse sokkene kan man godt bruke om natten 
hvis man fryser på bena ;)
Disse er også strikket i Drops Nepal, støvrosa. 
Bildet lyver litt på fargen; de er mere duse enn det ser ut her. 
På bildet er sokkene brettet ned til midt på leggen, men hvis jeg ønsker å ha dem lenger, kan jeg bare brette dem opp. 
Da rekker de meg til knærne ;)

Jeg har også strikket et annet par sokker;
Sterk røde blondesokker strikket i Safir. Begge disse parene har jeg laget oppskrift til selv, men jeg har ikke sydd på merkelapper ennå....

Nå skal jeg krype opp i sofaen med strikketøyet og kaffekoppen for hånden, og se en Wallander-film sammen med min kjære. 

Ønsker dere alle en fin torsdagskveld ;)


11 kommentarer:

  1. Åh, de støvrosa var bare helt nydelig! Jeg er så svak for den fargen, og når du legger til litt blonder og sløyfer...sukk :)

    SvarSlett
  2. Hei!
    De rosa sokkene var helt lekre. Du er så flink til å lage utradisjonelle sokker. Tyr gjerne til de trygge raggsokkene eller noe med fletter når jeg lager sokker. Får nok skjerpe meg litt. Holder på å tegne, regne og tenke for tiden. Skal strikke en babypose til dukke, og selvfølgelig skal det være fletter på frontstykket. Blir nok bra når jeg bare kommer i gang. Ellers så har jeg slappet av med drømmesjalet,et florlett trekantsjal. Og så ble det en vest i størrelse 2 år i lime til mitt lille barnebarn. Kom over noen nøster utgående farger i Duett fra Sandnes til halv pris. Farlig med disse kurvene på utsiden garnbutikkene. Må vel begyne å gå en annen vei så ikke garnlageret blir alt for stort.
    Ha en fortsatt god kveld og hygg deg med filmen. Klem fra Liv

    SvarSlett
  3. Så nydelige!
    De så virkelig deilige ut - skikkelig kosesokker :)
    Jeg liker den fargen kjempe godt.

    Vet ikke helt om du fikk med deg svaret mitt ang smykkedelene, så tar det her også :)
    Delene er nok ikke nikkelfrie - dessverre..

    klem

    SvarSlett
  4. Det var to herlige par med sokker,du har lagret.
    Ønsker deg en flott helg.

    SvarSlett
  5. Hvor er de flotte dine sokker,især de rosa er helt vild med den farve.

    SvarSlett
  6. Flotte sokker. Ha en fin helg.

    SvarSlett
  7. Fina sockor, dom rosa ser så söta och sköna ut att drömmarna måste bli som rosa moln, sover du med dom på :)

    SvarSlett
  8. Du tryller stadig fram nye flotte sokker! Flink som lager mønstrene selv tilogmed! Ha en god helg!

    SvarSlett
  9. Deilig med litt lange sokker, og disse parene var jo nydelige. Det gjør seg med litt blonder og bånd!

    Håper du får en fin søndag!

    SvarSlett
  10. Så herlige sokker og nydelig farge. Liker veldig godt rååååsa :O) Har en Award til deg i bloggen min , klem fra Bente.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!