tirsdag 8. mars 2011

Blondesokker

De som har lest tidligere innlegg husker kanskje at jeg har drevet å utarbeidet mønster til damesokker i større størrelser. Det er langt i fra alle damer som har sko nr. 38, og det skulle bare mangle om ikke de også fortjener noe feminint på bena :) 
Kunden som etterspurte det, ønsket seg lilla sokker, så dette første paret er nettopp lilla! 


Jeg hadde lagd et mønster til meg selv, men det fant jeg selvfølgelig ikke igjen når jeg trengte det. Så da var det fram med kuleramma igjen, å tenke og regne på nytt. Og sånt tar tid!
Disse er strikket i ren ull. På sist julemesse var det mange som etterspurte sokker i ren ull, og jeg applauderte inni meg av bare glede! Det er jo heva over enhver tvil at ren ull varmer mere enn "blandings-garn" ! Mindre slitesterkt, men den sjansen får man heller ta  ;)

I dag er det 8.mars..... 
og jeg er ikke dama som går i tog, 
men vil allikevel få gratulere dere 
alle supre damer med dagen!


14 kommentarer:

  1. Kjempeflotte sokker du har laget:)

    SvarSlett
  2. De var veldig flotte! Og absolutt feminine:) Klem

    SvarSlett
  3. De var vel lekre, men så elsker jeg bare lilla da :) Lekkert mønster også !
    Ha en fin kveld, klem.

    SvarSlett
  4. Flott farge og mønster! :)

    SvarSlett
  5. Hei Guri. E-mailen min er linda-bang@hotmail.com :)

    SvarSlett
  6. Så fine sokker!
    Hønemønsteret er fra Sandnes garn. Jeg har kjøpt det som enkeltmønster, i fjor tror jeg! Sikkert gode muligheter for å få tak i det hos noen som forhandler Sandnes garn :)

    SvarSlett
  7. Kjempe fine sokker! Bra med store størrelser - sokker til alle! :O)

    SvarSlett
  8. Så läckra de är.
    Kram Birgitta

    SvarSlett
  9. Det var lekre sokker , og lilla er bare en nydelig farge. Ha en flott helg Guri, klem.

    SvarSlett
  10. Kjempekoselig blogg du har. Har kost meg her lenge, og hyggelig å se en raksting her! Er oppvokst der selv.Masse fint du strikker. Legger meg som følger hos deg.

    SvarSlett
  11. Så snygga! Och vilken härlig färg!!
    /Ann-Britt

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!