tirsdag 21. september 2010

Multnomah-sjal med vri

Jeg har lyst til å blogge dette sjalet, slevom det ikke er blokket ut ennå.
Dette er det første "store" jeg har strikka av garnet vi har farga selv. Bunnfargen er farget med kochenillelus og alun, og kontrastfargen er farga med blåtre og alun.
Jeg hadde ikke nok garn fra samme fargebad til et helt sjal, derfor ble det striper. Det ble jeg i grunnen godt fornøyd med.


Jeg brukte mønsteret til Kate Flagg (se gjerne i bloggen hennes HER ) som utgangspunkt, men har lagt til noen border for at sjalet skal bli større.

Har sett i noen blogger at det er lagt ut forandring på dette mønsterte på Ravelry. Jeg er medlem der, men må innrømme at jeg ikke har vært så mye inne der, og har derfor ikke satt meg inn i alt på det forumet. Derfor har jeg ikke finni det "reviderte" mønsteret.... hjelp mottas med takk *kremt, kremt*

Ønsker dere alle en fin dag!

9 kommentarer:

  1. Så flott det ble, artig med selvfarget garn og selvlaget sjal :0) Ha en kjempeflott uke.

    SvarSlett
  2. Lekkert sjal. Ekstra gøy når en har farget garnet selv.

    SvarSlett
  3. Så fint sjal - og ekstra gøy at det selvfargede garnet blir brukt.

    SvarSlett
  4. Så delikate farger du har fått fram! De ble veldig flotte sammen - fint avstemt!!! Passa godt til mønsteret du har valgt.

    SvarSlett
  5. Dette har jeg strikket selv, og det er et herlig sjal, passe stort;) Nydelige farger i ditt!!
    Har ikke hørt om eller sett noen revidert utgave...

    Ha en fin kveld og klem fra meg;)

    SvarSlett
  6. Kjempefint sjal du har strikka. Og så flotte farger, og ekstra gøy når det er selvfarga. Ha en fin uke.

    SvarSlett
  7. Veldig fint med forskjellige farger syns jeg, hvertfall når fargene passer så godt sammen! Og EKSTRA fint når man har farget selv :)

    SvarSlett
  8. Nydelig sjal i helt herlige farger! Synes det gjorde seg veldig med stripene.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!