onsdag 12. mai 2010

Lommetøfler

Nå har jeg sett oppskriften på disse tøflene så mange forskjellige steder, og det har ikke lykkes meg å finne ut hvem som i utgangspunktet har laget den. Derfor ser jeg ingen grunn til å ikke legge den her i bloggen min. Disse er greie å strikke, og det går raskt unna! Og det holder med ett nøste til ett par tøfler!

Siden de er så elastiske passer sko-størrelse ca.35-39!


  • Det er brukt garn som passer til pinne nr.3,5- 4.
  • Hele arb. strikkes fram og tilbake.
  • Legg op 5 m, strikk 6p.
  • Fortsett, men øk 1 m i beg. av hver p til det er i alt 22 m.
  • På neste p økes det i hver m (bakerste + fremste maskeledd) = 44 m.
  • Strikk videre 15 cm vr.bord med 2r + 2 vr.
  • Strikk så 2 og 2 m smn til det er 22 m igjen.
  • Fortsett med å felle 1 m i beg. av hver p til det er igjen 5 m.
  • Strikk 6 p og fell av.
  • Brett arb. og sy smn de smale remsene og sidene på vr.bordstrikken. Det ser nå ut som ei lita veske, men den er veldig tøyelig og passer godt på foten.
  • Pyntes etter smak og behag!

1 kommentar:

  1. Disse så artige ut, men må innrømme at jeg klødde meg litt i hodet for å skjønne hvordan de skulle sitte på en liten fot:) men trorjeg skjønte det til slutt;) Hehe. Hvilken str er disse for?

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!