tirsdag 16. mars 2010

Fabel-skjerf

Dette skjerfet blir langt og smalt, med ca. 70 masker på det bredeste. Enkelt og raskt å strikke. Det er bare glattstrikk.


Her er det brukt Drops Fabel. Du trenger to nøster. Jeg synes det er artig å strikke med dette garnet siden det gir mønster av seg sjøl, og det finnes så mange fine fargekombinasjoner!!!!




Slik gjør du:
Legg opp 15m og str. 3 pinner. På beg. av 4. pinne økes en m ved å str. 2m i 2. m på pinnen.
Fortsett med å øke 1m hver 4. pinne til du har brukt opp ett nøste.


Deretter feller du 1m i beg av hver 4. pinne til du er nede på 15m igjen. Fell av. Fest tråder.


Lykke til!

1 kommentar:

  1. Ah genialT Jeg har to nøster i lilla jeg kjøpte bare fordi jeg DIGGER garnet:) Da vet jeg hva de skal brukes til:)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!