torsdag 26. juni 2014

Riga og Hobbywool

Sist helg var vi en tur til Riga. (Litt om byen kan du lese her, hvis du er interessert) Jeg hadde på forhånd sjekket litt angående garn-butikker, og det heteste tipset var Hobbywool kunst- og håndverks-butikk. Butikken ligger i gamlebyen, og virket å være et "must" når man besøker Riga. Derfor tok jeg ut kart (fra hotellet vårt til butikken) før jeg reiste hjemmefra, og da var det veldig greit å finne fram. 



Yes! Her var vi :)
Butikken har masse ferdige ull-produkter, 
men det var garn Frøken Snupp og jeg var mest interessert i. 


Dette kaller jeg butikk med sjel. . . 
Og jammen traff vi på flere strikkeglade nordmenn der også :)


Her var det tilbud på strømpegarn


Utvalget av strikkepinner var ikke av det største. Det var heller ikke utvalget av garn. Men det var tilbud på strømpegarn; 100 grams nøster til 4,90 Euro. Det er billig, så det ble noen nøster: 


Regia er et garn jeg har brukt før, og som jeg liker veldig godt. Det andre som heter Socks, er nytt for meg. 


Dette "måtte" jeg ha tre nøster av, for jeg synes fargen var så fin.


Frøken Snupp ville ha det grønne, og det blå (med nesten neon-grønt !) har jeg ingen god forklaring på hvorfor jeg kjøpte. . . satser på at det blir sprekt i sokker. 


Disse nøstene synes jeg var så pene at jeg ikke klarte å velge hvilke jeg skulle kjøpe. Så det ble ett nøste av hver. (Enda jeg egentlig ikke liker garn som er så løst tvunnet som dette. . ) Garnet heter Jawoll Magic Degrade fra Lang Yarns, og er i 100 grams nøster. Dette garnet var det ikke tilbud på, men det kostet bare 8 euro per nøste. 


Ja, så var det disse flotte gavepakningene med garn og oppskrift til votter da. Her var det mange å velge mellom, og her røk jeg på en smell kan man si. . . .hm, hm. Tre pakker ble med hjem, men Frøken Snupp skal ha den ene. . .  Samme det, dyrt ble det å handle billig  uansett! Men jeg synes jeg fikk kjøpt meg mye fint garn, jeg. 
(Og det ble med mye mer garn enn dette hjem. Følg med i sendere innlegg, så får du lese om det også.)


Da vi hadde vært i butikken, gikk vi en annen sidegate, og da oppdaget vi denne andre inngangen til butikken. Det ser jo så koselig ut, at det er som det roper på alle som er glad i garn. Ikke sant? 
Skal du til Riga, anbefaler jeg virkelig en tur innom her; kjempekoselig butikk, og veldig hyggelig betjening :)

*****

Ha det fint alle sammen! 

Stor klem fra meg! 

7 kommentarer:

  1. Mønsterstrikk på nedløpsrøret, faktisk! Litt av en jobb.
    Syns du fikk med deg mye fint, særlig gaveeskene var morsomme :)

    SvarSlett
  2. Ser ut som dere har hatt en flott tur til Riga:-) Fine bilder og dersom jeg kommer meg til Riga må jeg jo innom denne butikken:-) Klem Marianne

    SvarSlett
  3. Jeg var så heldig å finne utsalg av latvisk garn på centralmarkedet til 15euro for 2 kilo. Var også innom Hobbywool, men mye utenlandsk garn der egentlig. Men ok om man er på jakt etter det. Det er også en butikk som heter Tines som selger garn og strikkede produkter, men også der er utvalget lite. Men godt du fant noe du likte!!!!!

    SvarSlett
  4. Spennande. Takk for info om Riga.
    Eg skal dit i august og er spent på kva Riga har å by på.
    Skal vidare til Tallin derifrå.

    God sommar frå Anne-Mari

    SvarSlett
  5. Alltid kjekt å kjøpe garn, og vi finner alltid noe enten utvalget er stort eller lite. Det er akkurat som om nøstene roper etter oss... Synes du har funnet mye fint, og nå er det bare å glede seg til å se hva du strikker.

    God sommer-helg fra Ingunn

    SvarSlett
  6. Ja her var du midt i garnparadis. Takk for tipset

    SvarSlett
  7. Litt av en fangst! Mye lekkert garn. Og så flott den strikkedekorerte inngangen var!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!